Podczas szkolenia, zarówno teoretycznego, jak i praktycznego, uczestnicy zdobyli umiejętności niezbędne do bezpiecznego prowadzenia "elektryków". Między innymi zapoznali się z zasadami użytkowania systemów montowanych w tych autobusach, w tym asystentami aktywnego hamowania i kontrolami prawej strony. Jak informuje opolskie MZK, szczególny nacisk położono na naukę odpowiedniego postępowania w przypadku zagrożeń i awarii, a także na umiejętność bezpiecznej ewakuacji pasażerów w sytuacjach krytycznych.
- Dowiedzieliśmy się jak podjechać pod pantograf, jak podłączyć ładowanie z kabla. Poznaliśmy też obsługę systemów pasażerskich z kabiny - mówią kierowcy, którzy wzięli udział w szkoleniu. - Widzimy, że inaczej prowadzi się "elektryka" od autobusu spalinowego. Przede wszystkim ten jest cichy. Technicznie inaczej się hamuje, wygodniej niż w dieslowym MAN-ie. Jednak tak naprawdę, dopiero gdy wyjedziemy na miasto, będziemy mogli zobaczyć plusy tego sprzętu oraz sprawdzić jak się będzie go obsługiwało. Im więcej szkoleń tym lepiej dla nas i pasażerów. Żebyśmy, przede wszystkim, bezpiecznie wozili pasażerów i bezpiecznie wykonywali nasz zawód - dodają.
Do floty miejskich autobusów już wkrótce dołączy 8 autobusów elektrycznych, obejmujących dwa przegubowe pojazdy oraz sześć autobusów o długości 12 metrów. Nowe autobusy będą obsługiwać trasy linii 5, 9 i 13, a w dni weekendowe również trasę linii 3.
Zastrzeż PESEL - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?