MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Remont torowiska tramwajowego w Bytomiu – 5 km nowych torów będzie oddane pasażerom. W weekend zmiany w rozkładach jazdy

Paweł Kurczonek
Paweł Kurczonek
Remontowane torowisko w Bytomiu. Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Remontowane torowisko w Bytomiu. Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Paweł Kurczonek / Polska Press
Bytomski Urząd Miejski informuje, że w dniach 15-16 kwietnia odbędzie się przełożenie ruchu tramwajowego na przebudowany tor na trasie centrum miasta-zajezdnia na Stroszku. Nowy odcinek ma ok. 5 km długości - W związku z tym, w najbliższy weekend tramwaje na Stroszek nie będą kursowały - w zamian zostanie wprowadzona autobusowa komunikacja zastępcza – informuje miasto.

Remont torowiska tramwajowego w Bytomiu – zmiany w rozkładach jazdy

Zaplanowane przez Tramwaje Śląskie przełożenie ruchu na przebudowany tor i rozpoczęcie prac na drugim torze zacznie się 15 kwietnia w godzinach porannych. Oddany zostanie odcinek między Bytomiem-Stroszkiem, a ul. Piłkarską.

- Przebudowa rozjazdów w rejonie ul. Tarnogórskiej i Strzelców Bytomskich będzie powodem zmian w kursowaniu tramwajów na Stroszek. Od godz. 6.00 15 kwietnia do godz. 22.00 16 kwietnia na Stroszek nie będzie kursowała linia tramwajowa nr 49 a w zamian wprowadzona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa T-49 – informuje Urząd Miejski.

Władze Bytomia informują ponadto, że linia nr 49 będzie kursować na trasie Łagiewniki Zajezdnia - Bytom pl. Sikorskiego - Bytom Szkoła Medyczna. Zmiany w rozkładach jazdy obejmą również linie nr: 3, 5, 9 i 10. Informacje o planowanych zmianach w kursowaniu tramwajów można znaleźć na stronie internetowej rj.metropoliaztm.pl.

Tomasz Jabłeka z firmy Contraxim, wykonawcy inwestycji, zapewnia, że od poniedziałku pasażerowie będą już korzystać z nowego, komfortowego odcinka. Wyjaśnia, że nowe torowisko będzie cichsze od dotychczasowego dzięki zastosowaniu bezstykowego łączenia. i podkreśla, że firma używa przy remoncie wysokiej jakości kamienia – melafiru.

- Jest to kamień najwyższej jakości. Jest używany na kolei, jako materiał pierwszej kategorii. A przy okazji wprowadzamy kolor do miasta, ponieważ kamień jest czerwony, bardzo ładnie to wygląda – wyjaśnia Tomasz Jabłeka.

Odcinek między Bytomiem-Stroszkiem, a ul. Piłkarską, który zostanie oddany w dniach 15-16 kwietnia będzie liczył ok. 5 km.

- Tor jest już podbity i wyregulowany, po przełożeniu ruchu będzie osiągnięta końcowa jakość przejazdu. Zamontowane są nowe przejazdy, będą gotowe nowe perony z oznaczeniami dla osób niewidomych. Mamy już stałą wysokość toru, więc możemy do niego wszystko dopasować – zapewnia Tomasz Jabłeka.

Dodaje, że nowe perony będą oddawane do użytku praktycznie w każdym kolejnym tygodniu.

Jak informuje Urząd Miejski, prace wykonane w marcu obejmują m.in. przebudowę przejazdów tramwajowych przez ul. Dąbrowa Miejska, Leśną i Węglową, wykonano przejścia dla pieszych, zamontowano szyny do podkładów strunobetonowych na odcinku od zajezdni w Stroszku do ul. Piłkarskiej, a także przebudowano sieć trakcyjną w rejonie Centrum Handlowego M1.

Remont torowiska tramwajowego w Bytomiu – dalsze prace w toku

Kolejny etap remontu wiaduktu tramwajowego nad ul. Wrocławską rozpoczął się 12 kwietnia. Obejmuje prace związane z oczyszczeniem powierzchni betonowych, w tym filarów i przyczółków wiaduktu, a także uzupełnienie ubytków. Z kolei na wakacje zaplanowana jest przebudowa torowiska tramwajowego na odcinku od ul. Olimpijskiej do ul. Chrzanowskiego. W ramach inwestycji zostanie dobudowany drugi tor przy ul. Tarnogórskiej, dzięki temu tramwaje nie będą musiały korzystać z tzw. mijanki.

- Przebudowa torowiska tramwajowego od skrzyżowania ul. Powstańców Warszawskich i Sądowej do zajezdni w Stroszku to jedna z najważniejszych inwestycji realizowanych przez spółkę Tramwaje Śląskie w Bytomiu. Linia ta łączy bowiem centrum Bytomia z Dąbrową Miejską, a także osiedlem im. gen. Ziętka oraz Stroszkiem, zapewniając mieszkańcom tych dzielnic dojazd do centrum, ale również Chorzowa i Katowic. Realizacja tej inwestycji podzielona jest na odcinki, a mimo trwających prac, cały czas utrzymywany jest ruch tramwajowy na tej linii – podkreśla bytomski Urząd Miejski.

Przebudowa torowiska tramwajowego na odcinku od Śródmieścia Bytomia, czyli skrzyżowania ulic Sądowej i Powstańców Warszawskich, do zajezdni w Stroszku kosztuje łącznie 88,5 mln zł. Tramwaje Śląskie pozyskały na ten cel dofinansowanie z Unii Europejskiej w wysokości ponad 75 proc. środków kwalifikowanych.

Zobacz także

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Znamy sondażowe wyniki wyborów do PE. Wygrywa Koalicja Obywatelska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bytom.naszemiasto.pl Nasze Miasto