Dziś Czarny Piątek. O zagrożeniach związanych z zakupami i prawach klientów mówi Powiatowy Rzecznik Konsumentów Katarzyna Kubacka

Monika Dziuma
Monika Dziuma
O komentarz poprosiliśmy Powiatowego Rzecznika Konsumentów Katarzynę Kubacką.

- Black Friday to swoiste „święto wyprzedaży” mające swoje korzenie w Stanach Zjednoczonych, następujące w piątek po Dniu Dziękczynienia, na stałe wpisało się w kalendarz konsumentów w naszym kraju. Wiele sieci sprzedaży, zarówno stacjonarnych jak i internetowych, oferuje w tym dniu klientom duże obniżki cen - mówi pani rzecznik.

ZOBACZ TAKŻE

Przypomina, że należy pamiętać, że każdy towar kupiony na promocji, który wykazuje wadę, możemy reklamować w ciągu 2 lat od dnia zakupu (wydania rzeczy). Chyba, że towar został przeceniony ze względu na tę wadę i jest to wyraźnie wskazane – takiej wady reklamować nie możemy. Możemy żądać naprawy, wymiany towaru lub obniżenia ceny. Przedsiębiorca musi rozpatrzyć taką reklamację w ciągu 14 dni – jeśli nie dotrzyma terminu, przyjmuje się, że ją uznał. Jeżeli wada jest istotna, możemy żądać nawet odstąpienia od umowy. Aby zgłosić reklamację należy udokumentować zakup poprzez przedstawienie np. faktury, paragonu, wydruku potwierdzającego płatność kartą).

- Jeśli kupujemy towar przez Internet, czyli na odległość, możemy go zwrócić w terminie 14 dni od dnia jego odbioru bez podawania przyczyny. W takim przypadku należy do sprzedawcy skierować pismo informujące o naszym odstąpieniu od umowy i zwrócić towar. Natomiast w przypadku zakupów w sklepie stacjonarnym zwrot jest zależny od dobrej woli sprzedawcy i to on określa jego warunki – warto dopytać o taką możliwość przed dokonaniem zakupu - informuje Katarzyna Kubacka.

- Zalecamy, aby konsumenci dokonujący zakupów przez Internet otwierali paczki przy kurierze i sprawdzali stan towaru, nawet jeśli opakowanie nie jest uszkodzone. W przypadku jego uszkodzenia ułatwi to znacznie proces dochodzenia swoich roszczeń od sprzedawcy. Uczulamy również konsumentów o to, aby przed zakupem sprawdzali czy sklep internetowy, w którym chcą zrobić zakupy jest zaufany, tzn. jakie są komentarze na jego temat w Internecie, czy na stronie podany jest właściciel sklepu (nazwa, adres, nr REGON). Podczas zakupowego szaleństwa, jakie ma miejsce w dniach promocji zalecamy konsumentom przede wszystkim zachowanie zdrowego rozsądku i umiaru. Warto również przed zakupem porównać oferty w innych sklepach - dodaje.

FLESZ: Klimat nie zwariował, eksperci uspokajają

Wideo

Komentarze 3

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

H
Haha

Kurierzy nie zgadzają się na otwieranie towaru w ich obecności. Może pani rzecznik zna sposób w jaki można zmusić kuriera?

G
Gość
29 listopada, 11:01, fsgadhs:

Pani rzecznik mówi że sklepy w ten dzień dużo obniżają ceny Pani rzecznik gdzie pani żyje czas wrócić do przedszkola z takim rozumowaniem Wczoraj podniesli ceny dziś opuszczają wszyscy o tym wiedzą tylko nie pani

👍

f
fsgadhs

Pani rzecznik mówi że sklepy w ten dzień dużo obniżają ceny Pani rzecznik gdzie pani żyje czas wrócić do przedszkola z takim rozumowaniem Wczoraj podniesli ceny dziś opuszczają wszyscy o tym wiedzą tylko nie pani

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3