- Nasz apel o aktualizację danych spotkał się z dużym odzewem zarówno ze strony osób fizycznych, które deklarowały zmiany w powierzchniach m.in. budynków mieszkalnych, jak i przedsiębiorców - mówi Magdalena Kopańska z Urzędu Miejskiego. - Obecnie referat podatkowy jest w trakcie wprowadzania korekt na 2012 rok. Cały czas napływają zapytania. O konkretnych korzyściach finansowych tych działań będzie można mówić dopiero w drugim kwartale.
Akcja trwa od stycznia. Wraz z ogłoszeniem apelu, podatnikom pogrożono palcem. Władze zapowiedziały bowiem, że w drugim kwartale w teren wyruszy zespół kontrolny, który sprawdzi, czy deklarowane informacje o obiektach mieszkalnych czy gospodarczych są zgodne ze stanem faktycznym. Konsekwencje mogą być opłakane - za niezgłoszony do opodatkowania obiekt gmina ma prawo egzekwować należności za okres do pięciu lat wstecz.
- Często popełniamy błędy na skutek nieświadomości czy nieznajomości prawa - mówił burmistrz Janusz Antczak i precyzował: - Już samo rozpoczęcie użytkowania budynku, nawet jeśli nie jest jeszcze zgłoszony do nadzoru budowlanego, zobowiązuje do zgłoszenia tego faktu w Urzędzie Miejskim.
Przypomnijmy też, że w związku z akcją podatkową w magistracie zatrudniono dodatkową osobę, chociaż nie na umowę o pracę, tylko w trybie pomocy administracyjnej.
Jak postępować, aby chronić się przed bólami pleców
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?