Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Koncert "Operetka Skąpana w Słońcu" już w niedzielę w wągrowieckim amfiteatrze

Monika Zaganiaczyk
Monika Zaganiaczyk
Już w najbliższą niedzielę o godz. 19.30 w wągrowieckim amfiteatrze odbędzie się koncert operetkowy.

Na scenie zaprezentują się:

Emilia Zielińska
Absolwentka Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Dyplom z oceną celującą otrzymała na wydziale wokalno-aktorskim w klasie śpiewu solowego prof. Bożeny Wagner (2013). Od 2013 roku występuje na deskach Teatru Muzycznego w Łodzi, gdzie można ją oglądać w kreacjach zarówno operetkowych jak i musicalowych między innymi:
F. Lehar „Wesoła wdówka” – partia Walentyny
F. Lehar „Kraina uśmiechu” – partia Lizy oraz Mi (wymiennie)
J. Strauss „Zemsta nietoperza” – partia Adeli
J.Bock „Skrzypek na dachu” – partia Hudl
Koncert „Ten piękny, wspaniały świat”
Laureatka I Nagrody w Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. M. Stankowej w Olsztynie oraz I nagrody w Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im H.Słonickiej w Suwałkach. Ponad to laureatka I Nagrody w Konkursie na wykonanie miniatury polskiej i II nagrody w Konkursie wykonawstwa Pieśni Artystycznej (Kutno). Uczestniczka Międzynarodowego Konkursu Wokalnego Gulio Perotti w Ueckermunde, Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego w Mławie, Ogólnopolskiego Konkursu Sztuki Wokalnej w Gliwicach oraz w Rzeszowie. W 2004 roku solistka prestiżowego Koncertu Bożonarodzeniowego w Watykanie dla Jana Pawła II w Sali Klementyńskiej Pałacu Apostolskiego. Swój warsztat wokalny doskonaliła u następujących pedagogów: Andrzeja Niemierowicza, Krzysztofa Bednareka, Anny Dzionek, Olgi Pasiecznik, Stefano Patario, Udo Reinemana.
Ukończyła Seminarium wykonawstwa liryki wokalnej u prof. Tomasza Herbuta oraz kurs tańca u Edyty Wasłowskiej oraz H. Chojnackiej. W 2011 roku zadebiutowała na deskach Teatru Nowego Łodzi wykonując w premierowym przedstawieniu partię Lauretty z opery G. Pucciniego „Gianni Schicchi” pod kierownictwem muzycznym Maestro Andrzeja Straszyńskiego. Od 2012 roku solistka Polskiej Opery Kameralnej, gdzie bierze udział w licznych Galowych Koncertach z udziałem orkiestry Polskiej Opery Kameralnej pod dyr. Kazimierza Wiencka a także w przedstawieniach „Krakowiacy i Górale”, „Księżniczka Czardasza”. Uczestniczka Archiwalnych nagrań z orkiestrą Polskiej Opery Kameralnej dla I- szego Programu Polskiego Radia, oraz programów telewizyjnych Pt. „Kazimierz Kowalski Zaprasza” dla Telewizji Polonia i programów Telewizji Regionalnej. Uczestniczka XVII Festiwalu Operowo-Operetkowego w Ciechocinku rejestrowanego dla TVP Polonia, oraz relacjonowanego przez I-wszy Programu Polskiego Radia. Solistka w projekcie Narodowego Centrum Kultury Pt. „Legiony Polskie” pod patronatem I-szego programu Polskiego Radia. Jest wysoko oceniana przez takich krytyków muzycznych jak red. Eugeniusz Ratajczyk, Paweł Sztompke, czy Bohdan Gadomski.

Uczestniczka koncertów Ave Maria w Czeladzi, Festiwalu Muzyki Sakralnej w Kędzierzynie-Koźlu, Festiwalu Włoskiej Muzyki Operowej „Belcanto per sempre” pod kierownictwem artystycznym Bogusława Kaczyńskiego, Festiwalu Kocioł w Cekcynie, Koncertu „W drodze do La Scali” z udziałem Małgorzaty Walewskiej oraz z towarzyszeniem Orkiestry Symfoników Bydgoskich pod Dyrekcją Marka Czekały. W ramach 63 sesji Musica Moderna w 2013 roku wykonała partię sopranu w utworze W. Kilara „Angelus” na sopran, chór mieszany oraz orkiestrę pod kierownictwem muzycznym Marcina Wolniewskiego. Od 2013 roku realizuje spełnia się także jako pedagog kształcąc najmłodszych wokalistów.

Klaudiusz Kapłon
Klaudiusz Kapłon – studiował na Akademii Muzycznej w Poznaniu na wydziale instrumentalnym. Tytuł magistra sztuki zdoby w 1994r. Został przyjęty do pracy w Teatrze Wielkim w Poznaniu jeszcze podczas sudiów jako tenor – artysta chóru i później solista. Mistrzowskie lekcje śpiewu pobierał u dwóch europejskiej klasy, wybitnych tenorów pochodzących z Poznania (Wojciech Maciejowski i Tomasz Zagórski). Po zdanym egzaminie w PAA PAGART uzyskał 5- letni kontrakt jako solista w musicalach : The Phantom of the Opera, WEBER-GALA, Starlight Express, Grosse Freiheit nr 7, DISNEY-GALA, 42-STREET. Uczestniczył w setkach przedstawień w Niemczech, Holandii, Szwajcarii i Danii. Współpracował ze światowej sławy dyrygentami: Lord Jehudi Menuhin, Mścisław Roztropowicz, Krzysztof Penderecki, Andrzej Borejko, Agnieszka Duczmal, Jerzy Maksymiuk. Za najciekawszy wokalny epizod życiowy uważa udział w koncercie tenorów w mediolańskiej La Scali – aria Una furtiva lagrima z „Napoju Miłosnego” (Donizetti).

Bartosz Kuczyk
Urodziłł się 8 kwietnia 1973 roku w Poznaniu. W latach 1980 – 1988 uczęszczał do Poznańskiej Szkoły Chóralnej, której jest absolwentem. Od roku 1984 do 1992 był śpiewakiem chóru Jerzego Kurczewskiego, występując początkowo w głosach chłopięcych, a od 1987 roku do 1992 w głosach męskich. W latach 1989 – 1991 pełnił również funkcje bibliotekarza chóru. Jako członek chóru Jerzego Kurczewskiego brał udział w kilkuset koncertach zarówno w kraju jak i za granicą. W latach 1988 -1992 uczęszczał do V Liceum Ogólnokształcącego w Poznaniu w klasie o profilu pedagogicznym.
Od października 1992 pracował jako artysta w chórze w Teatrze Muzycznym w Poznaniu. W tym samym roku nawiązał współpracę z Prywatnym Teatrem Operowym Urszuli Trawińskiej Moroz, z którym – w charakterze artysty chóru – współpracował dwa lata, biorąc udział w kilku tournée po Europie, występując w kilkudziesięciu przedstawieniach.
W 1993 podjął studia w Akademii Muzycznej w Poznaniu na Wydziale Wychowania Muzycznego, które ukończył z tytułem magistra sztuki w 1998. W 2003 roku ukończył z wynikiem bardzo dobrym podyplomowe studia w zakresie zarządzania na Wydziale Finansów i Bankowości Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu.

W latach 1996-1997 ukończył mistrzowski kurs wokalny u znanego tenora operowego – Tomasza Zagórskiego. W latach 1994 – 2000 współpracował z Prywatnym Teatrem Operowym Marka Tracza z Wrocławia w charakterze śpiewaka chóru oraz solisty. Występował między innymi w partiach: Monostatos (A.Mozart – „Czarodziejski flet”), Dr Falke (J.Strauss – „Zemsta nietoperza”) – wersje niemieckojęzyczne. Wielokrotnie występował również w rolach epizodycznych oraz partiach chóralnych. W ramach współpracy z teatrem Marka Tracza zaśpiewał około 200 spektakli w całej Europie, zbierając również doświadczenia w zakresie organizacji tournée ze względu na dobrą znajomość języka niemieckiego.

W latach 2009 oraz 2011 był odpowiedzialny za organizacje oraz promocję I oraz II Europejskiego Festiwalu duetów operetkowych i musicalowych „Face to face”.

W okresie pracy w Teatrze Muzycznym w Poznaniu miał zaszczyt zagrać następujące role: Kromow, Cascada, Sant Brioge (F.Lehar – „Wesoła wdówka”), Doktor Falke (J.Strauss – „Zemsta nietoperza”), Rotmistrz von Henrici (K.Millicker – „Student żebrak”), Pavlovitsch (F.Lehar – „Hrabia Luxemburg”). W latach 2008 – 2018 zaśpiewał i poprowadził ponad 700 koncertów operetkowych oraz koncertów Trzech Tenorów.

Mirosław Niewiadomski
Mirosław Niewiadomski od najmłodszych lat zainteresowany był śpiewem – już w szkole średniej należał do chóru Państwowego Liceum Muzycznego im. Henryka Wieniawskiego w Łodzi, prowadzonym pod kierunkiem Anny Domańskiej. Po ukończeniu szkoły średniej, Mirosław rozpoczął studia na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi.

Jako student debiutował w 2000 roku na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi rolą Don Curzio w „Weselu Figara” (A. Mozart). Wcielał się w wiele ról na scenach muzycznych w Łodzi, między innymi Merkurego („Orfeusz w Piekle” J. Offenbach). Brał także udział w przedstawieniach operetkowych, na przykład w znanym dziele „Księżniczka Czardasza” jako Edwin, która to rola była jego „oficjalnym” debiutem już po ukończeniu studiów.

W 2002 roku został finalistą VII Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego w Dusznikach Zdroju w kategorii operowej, a rok później śpiewał w operze „Il Matrimonio Segreto” (D. Cimarosa). W 2004 roku śpiewał partię Ferranda w „Cosi fan tutte” (A. Mozart) w Teatrze Wielkim w Łodzi. W 2009 roku został nagrodzony za zajęcie drugiego miejsca na I Europejskim Festiwalu Duetów Operetkowych „Face to Face” organizowanym w Teatrze Muzycznym w Poznaniu.

Jego role w Teatrze Wielkim w Łodzi to, między innymi, Alfred („Traviata” G. Verdi), Ismael („Nabucco” G. Verdi), Hervey („Anna Bolena” G. Donizetti), Nataniel („Opowieści Hoffmanna” J. Offenbach), Triquet („Eugeniusz Oniegin” P. Czajkowski) i Hrabia Tassilo („Hrabina Marica” I. Kalman).

Na scenach teatrów muzycznych prezentował się jako Hrabia Zedlau („Wiedeńska krew” J. Strauss), Barinkay („Baron cygański” J. Strauss), Sou Chong („Kraina uśmiechu” F. Lehar) i Jozsi („Cygańska miłość” F. Lehar).
W roku 2010 artysta przyjął zaproszenie ukraińskiej Polonii i wziął udział w koncercie w Operze Odeskiej, natomiast w roku 2012 zadebiutował w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie rolą Czaplickiego („Dama pikowa” P. Czajkowski).
Prywatnie Mirosław Niewiadomski jest fanem Elvisa Presleya, co można usłyszeć w piosenkach prezentowanych przez niego na koncertach – obok znanych i lubianych szlagierów muzyki klasycznej pojawiają się również takie hity jak „Always on my mind” albo „Blue suede shoes”.

Marina Ostapei
Urodzona w Kijowie 16.05.1995 w rodzinie o ukształtowanych artystycznych tradycjach. Zarówno mama jak i ojciec, związani są z tętniącym życiem artystycznym środowiskiem Kijowa. Pasja do tańca zaprowadziła ja do Koledżu Sztuki Choreograficznej „Kijowskiej Municypalnej Akademii Tańca im.Siergieja Lifara”, gdzie stawiała swe pierwsze kroki w dziedzinie choreografii. Kształcąc się pod okiem najwybitniejszych specjalistów, uzyskała nie tylko kwalifikacje pozwalające jej piastować kierownicze funkcje w zespołach amatorskich, ale również, pomimo tak młodego wieku, status nauczyciela początkowych specjalistycznych szkół artystycznych.

Charakteryzująca ją charyzma i pogodne usposobienie spowodowały, że już w pierwszym okresie swojej edukacji niejednokrotnie potrafiła uskrzydlić i zaszczepić pasję tańca wielu tym, którzy dotąd postrzegali go jako niedostępną dla siebie dziedzinę życia. W roku 2015, podjęła decyzję o dalszej edukacji, wstępując na Kijowski Państwowy Uniwersytet Kultury i Sztuk Pięknych”, gdzie rozpoczęła naukę na wydziale choreografii i reżyserii. Jednocześnie rozwija swoją zawodową karierę tancerki. W 2016 roku po raz pierwszy zostaje zaproszona do udziału w trasie koncertowej artystów ukraińskich w Polsce.

Współprace w zakresie skomponowania dla niej muzyki do fragmentów autorskiego programu artystycznego „The Princess of Sunrise” podjął znakomity polski kompozytor Michał Łaszewicz, autor wielu musicali realizowanych z powodzeniem na scenach licznych teatrów w Polsce, między innymi muzyki do tak znanych pozycji literackich, jak „Piękna i Bestia”, „Królowa Śniegu”, „Pinokio”, a także wielu obsypanych nagrodami spektakli dla dzieci realizowanych przez Teatr Animacji w Poznaniu.

Jej celem i marzeniem jest dorównanie kunsztem choreograficznym największym mistrzom, którymi jest zafascynowana i którzy stanowią dla niej wzór do naśladowania. Nie przeszkadza jej to w realizacji projektów, w które zaangażowani są amatorzy – i ta praca przynosi jej największa radość. Marina chętnie podejmuje się trudnych wyzwań i jest osobą potrafiącą rozpalić w ludziach z którymi współpracuje pasje do sztuki tańca, który dla niej jest zwierciadłem duszy….

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Filip Chajzer o MBTM

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wagrowiec.naszemiasto.pl Nasze Miasto