Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

O jakie dopłaty mogą ubiegać się rolnicy?

Monika Dziuma
Od września w wyniku połączenia się Agencji Nieruchomości Rolnych (ANR) i Agencji Rynku Rolnego (ARR) powstanie Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa (KOWR), a Biuro Powiatowe przejmie większość zadań, które realizowane były przez Agencję Rynku Rolnego.

Przed Biurem Powiatowym w 2018 roku kolejne „wyzwanie” jakim będzie wniosek elektroniczny składany przez rolnika. To kolejny krok w kierunku odejścia od papierowej wersji wniosku, a tym samym przyspieszenia rozpatrywania wniosków o płatności bezpośrednie - wyjaśnia Dariusz Eitner, dyrektor wągrowieckiego oddziału Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

Jak tłumaczy, Agencja została utworzona w celu wsparcia rozwoju rolnictwa. - Jest jedyną akredytowaną agencją płatniczą oraz jedną z największych agencji płatniczych w Unii Europejskiej. ARiMR będąc wykonawcą na terenie Polski Wspólnej Polityki Rolnej wdraża instrumenty współfinansowane z budżetu Unii Europejskiej oraz udziela pomocy ze środków krajowych. Głównymi beneficjentami działań realizowanych przez ARiMR są rolnicy, mieszkańcy wsi, grupy producentów rolnych, przedsiębiorcy i samorządy lokalne. ARiMR udziela też pomocy podmiotom z sektora rybackiego. W Biurze Powiatowym w Wągrowcu realizowane są m.in. zadania związane z płatnościami bezpośrednimi, ewidencją producentów, rejestracją i identyfikacją zwierząt, kontrolami siedzib stad zwierząt, obsługą przyznanych rent strukturalnych, realizacją działań związanych z PROW 2014-2020 itd. W ramach płatności bezpośrednich Biuro Powiatowe przygotowuje się, tak jak w roku poprzednim, do wypłaty rolnikom zaliczek. W ramach tego od 16 października rozpocznie się wypłacanie w całej Polsce 70% kwoty przysługującej płatności bezpośredniej. Biuro Powiatowe w Wągrowcu prowadzi szkolenia dla rolników z zakresu działań realizowanych przez ARiMR, uczestniczy w forach rolniczych, współpracuje z instytucjami rolniczymi (WIR, ODR) i samorządowymi, Powiatowym Lekarzem Weterynarii i innymi instytucjami i organizacjami - przekonuje. Jak podkreśla, w biurze w Wągrowcu ważne jest dla niego profesjonalne podejście do klientów. - Każdy z pracowników sprawdza się rotacyjnie w bezpośrednim kontakcie z klientem pracując w Punkcie Obsługi Klienta. Klient przychodząc do nas powinien być obsłużony profesjonalnie w trzech aspektach: psychologicznym (klient jest najważniejszy), merytorycznym (klient może być przygotowany i chce rzeczowych odpowiedzi) oraz proceduralnym (jakość i szybkość obsługi klienta) .

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rolnicy zapowiadają kolejne protesty, w nowej formie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wagrowiec.naszemiasto.pl Nasze Miasto