Pilotażowy program teleopieki dla ostrowskich seniorów ruszył w 2016 roku. Wówczas uczestniczyło w nim 30 osób, a jako że program się sprawdził, to ta liczba została zwiększona do 60.
- System teleopieki wdrożyliśmy z myślą o naszych seniorach, by dać im poczucie bezpieczeństwa, ale i gwarancję, że gdy zajdzie taka potrzeba - nadejdzie pomoc. Co istotne, użytkownik nie ponosi żadnych kosztów korzystania z teleopieki, bo system finansowany jest z budżetu miasta – zwraca uwagę Beata Klimek, prezydent Ostrowa Wielkopolskiego.
Bransoletka na wagę życia
Na czym polega program ostrowskiej teleopieki? Przede wszystkim jest on skierowany do osób samotnych, starszych, niepełnosprawnych po 60 roku życia z Ostrowa Wlkp. Zaś oparty jest na działaniu dwóch elementów składowych - bransoletki wyposażonej w przycisk SOS oraz urządzenie GPS i detektora upadku.
- By wezwać pomoc należy nacisnąć przycisk SOS, za pomocą którego nawiązuje połączenie z całodobowym telecentrum opieki, które stanowi drugi element systemu. Dzięki zgromadzonym wcześniej informacjom centrum od razu identyfikuje osobę zgłaszającą. Informacje - imię, nazwisko, adres - są w razie potrzeby przekazywane służbom ratunkowym skracając ich czas dotarcia na miejsce – wyjaśnia Dorota Krysiak-Molenda, kierownik Dziennego Domu „Senior+”.
60 opasek do rozdysponowania
Dzienny Dom dysponuje 60. urządzeniami do świadczenia usługi teleopieki. Jako pierwsze otrzymają je osoby, które wcześniej z systemu nie korzystały. Co trzeba zrobić by zostać użytkownikiem systemu teleopieki?
- zgłosić się do Dziennego Domu „Senior+” w Ostrowie Wielkopolskim przy ul. Limanowskiego 17, (tel. 62 720 48 26) celem zapoznania się z usługą teleopieki.
- wypełnić i podpisać stosowne formularze niezbędne do realizacji usługi.
- być osobą sprawną do użycia czerwonego przycisku alarmowego. onego przycisku alarmowego.
Statystyki za 2021 rok
- wezwania alarmowe: 5 razy połączono się z Telecentrum Opieki z prośbą o pilne powiadomienie rodziny o złym samopoczuciu, oraz o 2 upadkach seniora w domu;
- rozmowy wspierające: wykonano 37 połączeń do Telecentrum Opieki celem uzyskania wsparcia emocjonalnego;
- wezwania kontrolne: wykonano 530 połączeń do Telecentrum Opieki celem upewnienia się ze strony seniora iż urządzenie funkcjonuje i niezwłocznie zostanie udzielona pomoc seniorowi jeżeli będzie jej wymagał.
Nowi ministrowie w rządzie Donalda Tuska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?