Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Żywcu ostrzega przed podpisywaniem umów

JM
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Żywcu. W ostatnich miesiącach nasiliła się ilość skarg mieszkańców powiatu żywieckiego na firmy oferujące w formie sprzedaży bezpośredniej różnego rodzaju usługi i towary. Szczególnie dużo skarg dotyczy firm świadczących usługi telekomunikacyjne lub w zakresie energii elektrycznej.

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Żywcu ostrzega.

- Coraz więcej mieszkańców powiatu zgłasza się do mnie z informacjami, że zostali oszukani przez tych właśnie przedstawicieli, którzy nie dość że nie informują konsumentów o przysługujących im uprawnieniach to często wprowadzają ich w błąd odnośnie podmiotu, który reprezentują oraz nie pozostawiają żadnych dokumentów, które zostały przez konsumentów podpisane - informuje Tomasz Baron, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Żywcu.

Każdy konsument powinien zachować szczególną ostrożność przy zawieraniu umowy podczas wizyty przedstawiciela handlowego. Szczególnie w sytuacji, gdy nie wnioskowaliśmy wcześniej o zmianę dostawcy usług, a wizyta przedstawiciela handlowego w domu jest zaskoczeniem, powinniśmy zachować daleko idącą czujność i ostrożność przy podpisywaniu jakichkolwiek umów.

Aby uniknąć problemów warto pamiętać o kilku zasadach:

1. Upewnijmy się z kim podpisujemy umowę. W tym celu wylegitymujmy
i sprawdźmy czy osoba podająca się za przedstawiciela danej firmy w rzeczywistości nim jest.
2. Pamiętajmy, że zanim podpiszemy umowę mamy prawo ją dokładnie przeczytać. W przypadku wątpliwości co do warunków przedstawionej oferty nie musimy jej podpisywać w danej chwili.
3. Kiedy już podpiszemy umowę pamiętajmy, aby jeden egzemplarz umowy wraz z załącznikami pozostał u nas , tak aby w domu na spokojnie jeszcze raz przeanalizować treść podpisanych dokumentów.
4. W przypadku umów zawieranych na odległość (np. przez internet) lub poza lokalem przedsiębiorcy (np. w domu) mamy 10 dni na odstąpienie od umowy poprzez wysłanie na adres przedsiębiorcy pisemnego oświadczenia.

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Żywcu pełni swój dyżur w siedzibie Starostwa Powiatowego w Żywcu przy ul. Krasińskiego 13 we wtorki w godzinach 11.30 – 14.00 oraz w czwartki w godzinach 8.00 – 10.30. Równocześnie w każdy trzeci czwartek miesiąca Rzecznik Konsumentów pełni dyżur w siedzibie Towarzystwa Miłośników Ziemi Żywieckiej w Żywcu przy ul. Zamkowej w godzinach 11.00 – 13.00. Bezpłatne porady udzielane są także telefonicznie pod numerem telefonu 33 860 50 13 oraz mailowo: [email protected]

od 7 lat
Wideo

21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na zywiec.naszemiasto.pl Nasze Miasto