Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Seniorze! Znaj swoje prawa przy zmianie sprzedawcy prądu lub gazu: rzecznik konsumentów ostrzega

Ewa Czapul
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Wągrowcu, w związku z wzmożonymi napływającymi od konsumentów sygnałami, apeluje do odbiorców, żeby dokładnie czytali umowy przed ich podpisaniem.

Niestety nie wszystkie oferty są dla konsumenta korzystne i nie wszystkie są przedstawiane w uczciwy sposób, a w większości ofiarami nieuczciwych sprzedawców padają seniorzy.

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Wągrowcu, w związku z wzmożonymi napływającymi od konsumentów sygnałami, apeluje do odbiorców, żeby dokładnie czytali umowy przed ich podpisaniem.

Oprócz ceny usługi oraz nazwy operatora, zwracajmy uwagę na jaki okres zawierana jest umowa, czy jest automatycznie przedłużana, czy nie ma zapisów np. o dodatkowych opłatach lub karach. Należy pamiętać również, że od niekorzystnej umowy można odstąpić. Konsument ma na to 14 dni od dnia jej zawarcia, ale tylko w przypadku, gdy umowa została podpisana poza lokalem firmy.

Pamiętaj! Przed podpisaniem umowy powinieneś:

- upewnić się, że osoba składająca ofertę jest rzeczywiście przedstawicielem przedsiębiorstwa energetycznego/gazowego, za którego się podaje. Możesz poprosić o okazanie legitymacji służbowej bądź identyfikatora lub upoważnienia;
- przed podpisaniem umowy sprzedaży energii/gazu należy dokładnie zapoznać się z jej treścią, sprawdzając m.in. nazwę dostawcy w tym jego logo, określone w umowie opłaty, okres obowiązywania umowy, warunki jej rozwiązania;
- nie należy ulegać presji przedstawiciela handlowego czy kuriera, w przypadku namawiania do szybkiego podpisania umowy bez uprzedniego jej przeczytania; odbiorca nie powinien podpisywać umowy tylko na podstawie zapewnienia ze strony przedstawiciela handlowego, że ten dokładnie przedstawił ofertę;
- dopilnować, abyś po jej zawarciu otrzymał egzemplarz podpisanej umowy wraz ze wszystkimi jej załącznikami;
jeśli masz wątpliwości co do treści umowy poproś przedstawiciela handlowego o pozostawienie jej egzemplarza oraz telefonu kontaktowego celem skonsultowania jej z najbliższymi. Niechęć przedstawiciela handlowego do postępowania w opisany wyżej sposób może być sygnałem o nieuczciwej ofercie z jego strony.

Dodatkowych informacji oraz pomocy w odstąpieniu od niechcianej umowy Powiatowy Rzecznik Konsumentów udziela w Starostwie Powiatowym w Wągrowcu, ul. Kościuszki 15 pokój nr 7 (parter), mailowo pod adresem [email protected] oraz telefonicznie pod numerem (67)26-80-516.

"Przychodzimy do Matki, aby podziękować za wszystkie łaski". 100 tys. wiernych modliło się na Jasnej Górze
Źródło: TVN 24/X-News

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wagrowiec.naszemiasto.pl Nasze Miasto