Dzieciom tym stworzono odpowiednie warunki do nauki i terapii. Zadbano o odpowiednią bazę lokalową i personalną. W oddziale pracuje wychowawca wraz z osobą wspomagającą. Uczniowie uczą się według indywidualnych programów edukacyjno – terapeutycznych, dostosowanych do możliwości każdego dziecka.
- W pracy wykorzystujemy elementy metod behawioralnych. Wszystkie dzieci objęte są zajęciami logopedycznymi, gimnastyką korekcyjną, terapią indywidualną. Największe zainteresowanie wzbudza praca z komputerem, który stanowi atrakcyjną i ciekawą formę nauki. Ponadto wprowadzana jest również nauka komunikacji alternatywnej z wykorzystaniem zdjęć, systemu AAC, i gestów - informuje dyrektor placówki Ewa Kemnitz.
Podczas zajęć wygaszane są zachowania trudne, a wzmacniane zachowania pożądane. W nauczaniu kładzie się nacisk na stworzenie możliwości treningu takich umiejętności jak: poprawne relacje w grupie, wykonywanie podstawowych czynności samoobsługowych, poznawczych, naśladowniczych oraz ćwiczeń z zakresu motoryki małej i dużej. Ogromne znaczenie dla rozwoju dziecka z autyzmem ma zachowanie ciągłości uczonych zachowań i technik szkolnych poprzez kontynuację w domu. Dzieci uczestniczą we wszystkich uroczystościach i wydarzeniach z życia szkoły. Po skończonych zajęciach szkolnych niektórzy uczniowie przebywają w świetlicy, gdzie mają możliwość wspólnej zabawy z kolegami z innych klas.
Źródło: wagrowiec.pl
Światowy Dzień Autyzmu w Łomży i marsz dla konstytucji. FILM:
Źródło: wspolczesna.pl-x-news
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?