Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Oszust na "pracownika banku" wyłudził 60 tysięcy złotych! Policja ostrzega!

OPRAC.:
Alicja Tylkowska
Alicja Tylkowska
Monika Jasińska/Polska Press
Oszustwa, które dotyczą wyłudzeń, nieustannie się mnożą. Wiele już napisano materiałów ostrzegających o takich procederach, ale, niestety, nie wszyscy się do nich stosują. Kolejna osoba straciła 60 tysięcy złotych. Tym razem oszust działał na "pracownika banku"

Historie z wyłudzeniami na "pracownika banku" zaczynają się zwykle podobnie. Ostrzeżenia ze strony policji jednak nie skutkują na 100%, ponieważ ludzie tracą pieniądze i to na dużą skalę. Początek rozmowy oszusta z potencjalnym oszukanym, to zwykle stwierdzenie, że na konto tej osoby ktoś się włamał i należy szybko je zablokować, by nie doszło do kradzieży pieniędzy

Do zdarzenia doszło w ubiegłym tygodniu. Kiedy pokrzywdzony odebrał telefon, usłyszał od rozmówcy (którego mowa charakteryzowała się wschodnim akcentem) o próbie wyłudzenia pożyczki ekspresowej na jego dane osobowe. Rozmówca poinformował też, że za chwilę otrzyma telefon od pracownika banku, który przeprowadzi go przez proces unieważnienia tej pożyczki. Po chwili zadzwoniła osoba podająca się za pracownika banku informując o zagrożeniu konta, podając jego numer – było to firmowe konto pokrzywdzonego. Skłonił go do zainstalowania aplikacji ZOOM, nazywając ją asystentem wewnętrznym, a następnie za jej pośrednictwem anulować transakcje

- informuje oficer prasowy KPP Wągrowiec, asp. Dominik Zieliński

Wszystko dzieje się przez telefon z włączeniem internetu

Oszust przekazuje hasło i login do aplikacji ZOOM, natomiast oszukany otrzymuje instrukcje telefoniczne, co robić dalej z użyciem aplikacyjnego czatu - jest to przekazanie danych do konta

Po uzyskaniu dostępu do środków na koncie firmowym, oszust nakłonił pokrzywdzonego do przelania środków z konta prywatnego na firmowe, aby i do nich mieć dostęp. Kiedy pokrzywdzony próbował zapłacić kartą przypisaną do konta firmowego, otrzymał odpowiedź o braku autoryzacji. Po zalogowaniu na konto firmowe, dostrzegł że przekazane przez niego dane do logowania pozwoliły oszustom na wykonanie przelewów i wyczyszczenie konta

- dodaje Dominik Zieliński

Warto zastanowić się, zanim komukolwiek zechcemy przekazać dane bankowe. W momencie otrzymania podejrzanego telefonu pierwszą czynnością, jaką należy zrobić, to odłożyć słuchawkę i skontaktować się z bankiem obsługującym konto celem sprawdzenia informacji. Na tym etapie sprawa powinna się zakończyć

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wagrowiec.naszemiasto.pl Nasze Miasto