MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Strażacki SHERP N1200 testowany w trudnym terenie

Szymon Chwaliszewski
Szymon Chwaliszewski
Wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
Sprawdzono możliwości terenowe sprzętu na podjazdach, zjazdach oraz poruszanie się w zbiorniku wodnym. To jedna z dziewięciu tego maszyn, które trafiły do KP PSP na terenie kraju. Pojazd z numerem operacyjnym 551 T1 służy w JRG nr 1 w Pile. Jego wartość to ponad 1,1 mln zł.

Przypomnijmy, że ten pojazd terenowy ukraińskiej produkcji, wyposażony w centralnie umieszczony silnik diesla o mocy 55 KM trafił do pilskiej jednostki straży pożarnej 6 grudnia 2023 roku, w zestawie z przyczepą - lawetą do jego transportu. Sherp nie może się bowiem samodzielnie poruszać po drogach publicznych. Z kolei w terenie mało co jest go w stanie zatrzymać. W internecie można znaleźć informacje, że producent swoje konstrukcje, które buduje już od pewnego czasu testował m.in. na Syberii. Za dzielność terenową pojazdu odpowiadają m.in. potężne koła, które są też elementem układu zawieszenia. W oponach Sherpa w zależności od nawierzchni na jakiej się porusza można z kabiny, z miejsca operatora maszyny regulować ciśnienie. Próżno szukać w nim kierownicy. Zamiast niej są drążki jak np. w czołgu, czy w koparce. Pociągnięcie za jeden z nich powoduje przerzucenie mocy na daną stronę pojazdu i jego zwrot niemal w miejscu.

- Transporter kołowy przystosowany jest do poruszania się trudno dostępnym terenie. Będzie miał możliwość transportowania sprzętu oraz ludzi, w tym także osób poszkodowanych. Prędkość maksymalna na lądzie Sherp’a wynosi 45 km/h, minimalna 1,5 km/h, a na wodzie 6 km/h. Ciśnienie w kołach może być płynnie regulowane przez kierowcę dzięki centralnemu układowi pompowania kół. Do Polski trafiło w sumie 9 pojazdów tego typu. Wartość zamówienia wyniosła 1 176 499,99 zł zakup zrealizowano w ramach projektu „Wsparcie systemu ratowniczo-gaśniczego”. - jeszcze w grudniu podawał kpt. Jacek Michalski z KP PSP w Pile.

Początek nowego, 2024 roku upłynął pod znakiem testów pojazdy i doskonaleniem techniki jazdy przez jego operatorów. Sherp może dostać się wszędzie tam, gdzie klasyczny wóz terenowy albo łódź, czy motorówka nie dadzą rady.

- Sprawdzono możliwości sprzętu na podjazdach, zjazdach oraz poruszanie się w zbiorniku wodnym. Pneumatyczne zawieszenie Sherpa jest połączone z centralnym systemem pompowania kół. Bezdętkowe opony mogą mieć bardzo niskie ciśnienie wewnątrz, aby zapewnić lepszą przyczepność w terenie. Pełne napompowanie ich zapewnia pojazdowi odpowiednią wyporność do pływania. - dodaje kpt. Jacek Michalski z KP PSP w Pile.

Zapraszamy do obejrzenia materiału wideo oraz galerii zdjęć:

Strażacki SHERP N1200 testowany w trudnym terenie

emisja bez ograniczeń wiekowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Strażacki SHERP N1200 testowany w trudnym terenie - Piła Nasze Miasto

Wróć na wagrowiec.naszemiasto.pl Nasze Miasto