Jan Szymański z Wągrowca w marcu zarezerwował bilet lotniczy do Hiszpanii. - Miałem lecieć w sierpniu, jednak z przyczyn osobistych nie mogę wyjechać i chciałbym zwrócić bilet. Linie lotnicze odmawiają mi zwrotu pieniędzy i powołują się na postanowienia regulaminu - ubolewa pan Jan.
Okazuje się, że przewoźnik może tak postąpić. W prawie polskim obowiązuje tak zwana zasada dotrzymywania umów. - Odstąpienie od umowy jest sytuacją szczególną i jest możliwe w dwóch przypadkach: gdy uprawnienie do odstąpienia od umowy wynika z przepisu prawa, na przykład 10-dniowe prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość oraz gdy prawo do odstąpienia wynika z treści samej umowy - informuje powiatowy rzecznik praw konsumenta Zbigniew Byczyński.
Przepisy regulujące przewóz lotniczy nie przewidują możliwości odstąpienia od umowy. By zwrot biletu był możliwy należy sprawdzić treść umowy. Możliwość tę najczęściej określają regulaminy doprecyzowujące warunki umowy.
META nie da ci zarobić bez pracy - nowe oszustwo
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?