Do zdarzenia doszło ok. godziny 18:50. Wtedy to opadły szlabany przy ul. Bobrownickiej, a także przy skrzyżowaniu ul. Bartodziejskiej z ul. Rogozińską. O godzinie 18:55 pojawił się tam szynobus Kolei Wielkopolskich, lecz pojechał on w stronę Punktu Utrzymania Taboru, a nie w stronę Gołańczy, na co mogły wskazywać szlabany opuszczone na Bobrownickiej.
Te nie podnosiły się przez kolejne dwadzieścia minut, mimo tego, że na trasie tej nie pojawił się już żaden pociąg. Spowodowało to gigantyczne korki na Osadzie, a także ul. Rogozińskiej i Cysterskiej. Zdesperowani kierowcy i piesi dopuszczali się łamania przepisów, a bariery wciąż się nie podnosiły. To stało się dopiero ok. godziny 19:15.
ZOBACZ TAKŻE
Jak zapewnia Radosław Śledziński ze spółki PKP PLK, było to spowodowane niewielką usterką, która od razu została naprawiona.
Urządzenia na przejeździe kolejowo-drogowym na ul. Bobrownickiej/Bartodziejskiej w Wągrowcu są obecnie sprawne i zapewniają bezpieczeństwo kierowcom, którzy przestrzegają przepisów ruchu drogowego. Wczorajsza sytuacja ta była efektem usterki, którą stwierdzono tego dnia ok. godz. 18:50. Służby techniczne natychmiast podjęły działania, by jak najszybciej przywrócić poprawne działanie urządzeń. Usterka nie wpływała na bezpieczeństwo użytkowników przejazdu.
Żółta naklejka pomaga przy awariach
Warto przypomnieć, że w przypadku usterek urządzeń przejazdowych można skorzystać z Żółtej Naklejki. To dodatkowe oznakowanie, znajdujące się na wszystkich przejazdach kolejowo-drogowych zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Żółte Naklejki znajdują się po wewnętrznej stronie krzyża św. Andrzeja lub przy napędzie rogatki i zawierają: indywidualny numer identyfikacyjny przejazdu, numer alarmowy 112, z którego należy korzystać w przypadku zagrożenia życia lub zdrowia, oraz numer techniczny, przeznaczony do zgłaszania ewentualnych awarii urządzeń przejazdowych.
Skorzystanie z informacji zamieszczonych na Żółtej Naklejce w kryzysowych sytuacjach umożliwia szybki kontakt z operatorem numeru alarmowego i – w razie potrzeby – sprawne wezwanie pomocy, natomiast w przypadku nieprawidłowego działania urządzeń – gdy nie ma zagrożenia życia – można uzyskać lub zgłosić informacje o awarii.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?